XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
(...): ikasgela taldekako lanean, denena den materialez, ikasgelako bileretan, errespontsabilitate banaketan oinarriturik eratzen bada, edota ikasgelan eredu autoritario bat aplikatzen bada, ondorioak desberdinak izango dira, derrigorrez.
2. Baitare, azpimarratu behar da, planteatutako helburuak erdiesteko
Teoriaren eta praktikaren artean sarritan eman ohi diren kontraesanak ebitatu behar dira, esate baterako, behaketa eta esperimentazio ohiturak garatu nahi izan arren, praktikan liburu bakar bat ikastera, azpimarratzera eta irakurtzera mugatzea.
Behatu, anotatu, aurkeztatu, sailkatu, inbentariatu, ordenatu, aurkitu, asmatu, eskuhartu, eratu, erabili, neurtu, zaindu, konpartitu... eskolako praktikan konjugatu beharreko zenbait aditza dira.
Beraz, hemen proposatzen diren helburuak erdietsi ahal izateko, ez da aski irakurtzea, azpimarratzea, ikastea eta erantzutea.
Sentidu honetan, bi arrisku eta bi errekurtso metodologiko seinalatzen ditugu: a) Jakintza mordoa -
b) Gehiegizko sailkapena - esperientzia globalizatzaileak.
a) Sarritan,
Sarrera honetako hastapenetan esan da adin honetako haurrak oraindik ez duela ikasketa sistematiko edo zientifiko batetarako ahalmenik.
Zailtasun hau gainditzeko era bat
Gisa honetako adibide asko aurkituko duzue orientabideetan: ibai bat, kale bat, bi lan mota, herri bat, ugaztun bat, landare hazi bat... aztertzea.
Aspektu desberdinak sakontzeko aukera ematen dute ereduek, lan-eskemak beste alor batzutan aplikatzeko, analogia edo kontrastearen araberako alderaketak egiteko, diferentziatzeko, jeneralizatzeko... posibilitate ta guzti, oraindik zientziaren ikuspegi sistematikotara heldu gabe.
b) Orientabide hauetan lan-gaiak eskema formal baten arabera ordenatuak agertzen dira.
Eskema formal bat izateak eta zientzien (natur eta sozialak) barne egiturak beragan duen eraginak edukien
Errealitatean ingurune fisikoa eta ingurune soziala elkar nahasita agertzen dira, interrelazio dinamiko batetan hain zuzen ere
Ingurunearekiko harremanak, heltze moduak, manipulazioak, burutzeak
Eskola eta eskolako aktibitatea ingurune bizi batetara irekitzea da egin behar dena, ingurune nahiz natural hala sozial batetara.
Estatikoan, datu hutsean geratzea ez zaigu aski.
Ingurune bizia aztertzeak bere dinamikan, bere jende artean, bere aktibitatean, bere harremanetan, interakzio fisiko, biologikoetan, giza-interakzioetan... sartzea suposatzen du, (...).